Czwartek, 26 Maja 2016, Ilość odwiedzin:
Aktualności Zarząd 1% podatku Kontakt Wszystko o ADHD Projekty Zapytania ofertowe Konferencje Galerie Terapie dla dzieci Warsztaty dla dobrych rodziców Szkolenia Rekomendujemy Wspierają nas Przyjaciel Tygryska Do sponsorów Polityka Plików Cookies. Prasa o ADHD
mecenat

 

   

 


 

 

 

 

współpraca
Szkolenia

Psychoterapia poznawczo – behawioralna w pracy z perfekcjonizmem.

Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Nadpobudliwością Psychoruchową w Rzeszowie poleca szkolenie w Rzeszowie:


Psychoterapia poznawczo – behawioralna w pracy z perfekcjonizmem.


Osoba prowadząca: dr n. med. Artur Kołakowski  specjalista psychiatra,
  • specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży,
  • psychoterapeuta poznawczo – behawioralny
  • certyfikat Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTTiB), certyfikat European Association of Cognitive Behavioural Therapy (EACBT),
  • superwizor – dydaktyk PTTPiB.

 

Pracuje z dziećmi i młodzieżą z problemami rozwojowymi, psychologicznymi i psychoterapeutycznymi, zarówno jako lekarz

jak i psychoterapeuta, obecnie w tutejszym Ośrodku Poza Schematami. Specjalizuje się w diagnozie i leczeniu zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży oraz psychoterapii nastolatków oraz osób dorosłych. Od kilku lat pracuje także w nurcie psychoterapii schematu.
Od wielu lat uczy prowadzenia terapii poznawczo – behawioralnej – obecnie w Poza Schematami oraz w Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii.
Współautor między innymi następujących pozycji:

1.        Artur Kołakowski, Tomasz Wolańczyk, Agnieszka Pisula, Magdalena Skotnicka, Anita Bryńska: „ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej" – Przewodnik dla rodziców i wychowawców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006.

2.        Artur Kołakowski, Agnieszka Pisula – Sposób na trudne dziecko, przyjazna terapia behawioralna – Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011, ISBN 978-83-7489-203-2

3.        Artur Kołakowski (Redakcja Naukowa): Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. GWP Sopot 2013

 

Data i czas trwania szkolenia:   01. 04. 2016 r  - 10 godzin dydaktycznych

Odbiorcy szkolenia: psycholodzy, psychoterapeuci, pedagodzy, terapeuci uzależnień, lekarze, studenci powyższych kierunków. Mile wiedziany wcześniejszy kontakt z terapią poznawczą, ale nie jest konieczny.

 

Liczebność grupy: maksymalnie 25 uczestników

 

„Stawiam przed tobą wyzwanie – czy potrafisz być „przeciętny”. 

Czy taka perspektywa wydaje Ci się nieinteresująca i odstraszająca?

Dobrze wyzywam Cię – spróbuj tego przez jeden dzień?”                     

                                                                 David D. Burns „Radość życia.”

 

Perfekcjonizm jest czymś wymyślonym przez człowieka. Konstruktem teoretycznym, który miał pomóc nam rozwijać się wewnętrznie oraz przynosić sukces w realnym świecie. W praktyce zazwyczaj bywa niestety odwrotnie. Zazwyczaj osoby dążące do perfekcyjnego wykonania zadania pozostają w miejscu. David Burns pisał, że im mocniej dążymy do perfekcji, tym większe będzie rozczarowanie. Bo zawsze wszystko da się poprawić jeśli przyjrzymy się z bliska i dostatecznie krytycznie.

Ludzie zmagający się z perfekcjonizmem stają przed niezwykle trudnym zadaniem, bo choć z jednej strony ta strategia powoduje cierpienie i brak zaspokojenia własnych potrzeb, to z drugiej strony przynosi zawodowe czy naukowe sukcesy. Muszą zmierzyć się z tym jak zepsuć przynoszącą im zyski strategię, by z jednej strony wprowadzić w swoje życie zmianę, a z drugiej zachować większość korzyści, które mieli do tej pory.

W trakcie warsztatu zaczniemy od omówienia miejsca perfekcjonizmu w teoriach poznawczo – behawioralnych, zarówno na poziomie zniekształceń poznawczych, przekonań, roli perfekcjonizmu w niektórych zaburzeniach osi pierwszej (np. zaburzenia jedzenia, depresja), jak w przypadku pracy z osobowością (np. rola trybu nadmiernie wymagającego rodzica w terapii schematu).

Główną częścią warsztatu będzie jednak omawianie, najchętniej na materiale uczestników (lub przykładach przygotowanych przez prowadzącego) konkretnych strategii terapeutycznych, które mogą być zastosowane w pracy terapeutycznej z perfekcyjnymi osobami. Zastanowimy się też na ile terapeuta powinien być (nie)perfekcyjny w pracy z takim klientem, czyli jak schematy klienta mogą wpływać na uruchamianie się schematów terapeuty.

 

Forma prowadzenia zajęć:

Forma prowadzenia zajęć jest warsztatowa – z jednej strony będzie to rozwiązywanie konkretnych problemów życiowych związanych z perfekcjonizmem. W czasie warsztatu planowana jest praca nad uczeniem się stosowania konkretnych technik terapeutycznych. Mile widziane przykłady z praktyki klientów.

 

Każdy uczestnik szkolenia dostanie zestaw materiałów na płycie CD, oraz certyfikat Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli jednocześnie potwierdzający udział w  20 godzinach szkolenia w terapii poznawczo – behawioralnej.

 


Szczegółowe informacje:Katarzyna Orkisz (665721148)


Zapisy prowadzi sekretariat Poradni Poza-Schematami:

tel. 500 340 899, e-mail: poradnia@poza-schematami.pl

godziny pracy sekretariatu:

poniedziałek, środa, - 13.00-21.00, wtorek, czwartek, piątek - 9.00-17.00

Edito CMS v2.2
Skuteczne pozycjonowanie
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z ADHD - Rzeszów ul. Dąbrowskiego 1/5A startwsteczdo góry